Since the week started nothing special has happened so I've decided to write a bit about how I see the life in USA.

What I love here the most is the landscape. There are amazing places here that I have visited, such as San Francisco, Santa Monica and Venice Beach and all the places I want to visit, such as the Grand Canyon, Las Vegas, San Diego etc. and the architecture of the different cities is also amazing. Besides, people here are very nice and friendly and open to everyone. The classes are really cool, my personal favorite is my Russian class (I've started to learn Russian now) where the teacher is really nice and funny and the classmates are also very cool. I also love the school, it is beautiful, there are always programs, the buildings are amazing and it is quite well organized, the red tape does not seem as bad as in Hungary. And finally, you can never be bored in the US. :-)

However, despite all these I have to admit that I don't particularly like this country. What I don't like about it is that money is everything. Money is the fundamental value here. The size of your car defines who you are, no matter what inner values you have. The school where I'm currently studying costs 25 thousand dollars per semester for the resident students. It is a really good school but I don't feel that there is sooo much added value compared to Corvinus where I pay app. 8 hundred dollars per semester for 2 majors. The classes are cool and interesting and the teachers are enthusiastic here, but not 25 times more enthusiastic than at home :D Besides, I don't like the mix of so many people and cultures. Sometimes I ask people what they think the American culture is. They don't know the answer. I know what the Hungarian culture is like and I love it. But what should the Americans relate to? Hamburgers? Cinema? Street art? Maybe. I'm still searching for the answer. The last thing I would like to mention is the lack of the social net. Here, if you don't have appropriate health insurance you can kind of die on the streets. There are a lot of homeless people and no one cares about them. People feel insecure if they don't have a looot of money because who knows what happens to their health, their mortgage rates and so on. This is how I see the problems in this country. Please, don't misunderstand me, I love to be here, I love the opportunity that I can live here for a semester but I could never imagine my life here. I would always feel like an alien.

/

Mivel ezen a héten még semmi extra nem történt, úgy döntöttem, írok egy picit arról, hogyan látom én az életet Amerikában.


Amit imádok itt, az a táj. Csodálatos helyeken jártam, mint például San Franciscóban, Santa Monicán vagy Venice Beachen. Azokról nem is beszélve, amit meg szeretnék nézni, pl. a Grand Kanyon, Las Vegas, San Diego stb. valamint az építészet is lenyűgöző a városokban. Emellett az emberek nagyon kedvesek, barátságosak és nyitottak mindenki felé. Az óráim is jók, személyes kedvencem az orosz óra (itt kezdtem el oroszt tanulni), ahol a tanár nagyon jó és a csoporttársak is jó fejek. Az iskolát magát is imádom, mert mindig van valami program, az épületek gyönyörűek és minden nagyon jól meg van szervezve, a bürokrácia nem olyan nagy mértékű, mint otthon. Végül pedig az USA-ban szinte lehetetlen unatkozni :-)

Mindezek ellenére azonban be kell valljam, hogy nem kifejezetten szeretem ezt az országot. Amit nem szeretek benne, az az, hogy a pénz minden, az a legfőbb érték az emberekben. A kocsid mérete határozza meg, hogy ki vagy, nem számít, hogy milyen belső értékeid vannak. Az iskola, ahova most járok 25 ezer dollárba kerül félévente az itteni diákoknak. Nagyon jó iskola, de nem érzem, hogy annyi hozzáadott érték lenne a Corvinushoz hasonlítva, ahol kb nyolcszáz dollárt fizetek egy félévben két bachelor diplomáért. Az órák jók meg érdekesek és a tanárok is lelkesek, de azért nem 25x olyan lelkesek, mint otthon. :D Emellett nem szeretem, hogy ennyire keverednek az emberek és a kultúrák. Néha megkérdezek egy-két embert, hogy milyen is az amerikai kultúra. Nem igazán tudják megmondani. Én tudom milyen a magyar kultúra, és imádom is. De mihez kellene az amerikaiaknak kötődni? A hamburgerhez? A mozihoz? Esetleg az utca művészetéhez? Talán. Még mindig keresem a választ. Az utolsó dolog, amit megemlítenék az a szociális háló teljes hiánya. Itt, ha nincs megfelelő betegbiztosításod, akár meg is halhatsz kb az utcán. Rengeteg hajléktalan van, és senki nem törődik velük. Az emberek bizonytalanok, hacsak nincs nagyoooon sok pénzük, mert ki tudja mi történik az egészségükkel vagy a törlesztő részleteikkel és a többi. Nos, én így látom a problémákat ebben az országban. Kérlek ne értsetek félre, imádok itt, imádom a lehetőséget, hogy itt lehetek ebben a félévben, de az életemet nem tudnám elképzelni itt. Mindig kívülállónak érezném magam.

A bejegyzés trackback címe:

https://kriszti-in-california.blog.hu/api/trackback/id/tr354773897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Greenapple 2012.09.13. 11:27:24

Ez nagyon tetszett :)
süti beállítások módosítása